جراحی بافت نرم

مراقبت های بعد از ترخیص حیواناتی که جراحی بافت نرم داشته اند :

طی عقیم سازی در حیوانات ماده رحم و تخمدان و در سگ های نر تنها بیضه ها برداشته می شود, سگهای نر دارای یک برش در جلوی کیسه بیضه و گربه های نر دو برش بر روی کیسه بیضه می باشند که غالبا بخیه نمی شود و ممکن است به دلیل تورم ناحیه تصور شود که بیضه ها خارج نشده است .

به شدت توصیه داریم حیوانات جراحی شده حد اقل یک شب در بیمارستان بستری گردند تا به طور کامل علائم بیهوشی از بین برود .

ممکن است حیوان ترخیص شده متعاقب جراحی بیش از پیش بخوابد, بیش از پیش رفتار پرخاشگرانه داشته باشد که این علائم می تواند در اثر بیهوشی باشد.

بهتر است حیوان تازه ترخیص شده از سایر حیوانات و کودکان دور باشد و در صورت عدم کنترل کامل در محیطی کوچک و بی خطر محدود شود.

در صورت تحرک کامل در ابتدا آب و در صورتیکه استفراغ ایجاد نشد حجم کم غذای سهل الهضم در اختیار حیوان قرار گیرد.

در صورت همکاری حیوان دلبندتان محل بخیه روزانه باید بررسی گردد و وجود هر گونه خونریزی فعال, خونابه, ترشح چرکی را سریعا به دامپزشک اطلاع دهید.

به هیچ عنوان بدون مشورت با دامپزشک معالج به خط بخیه پماد یا کرم نمالید.

گربه های نر بخیه ای در محل جراحی ندارند ولی گربه های ماده و سگ های نر و ماده می بایست 10 روز پس از جراحی جهت کشیدن بخیه مجددا به دامپزشک شان مراجعه نمایید.

به حیوانتان اجازه لیسیدن یا خاراندن موضع جراحی را ندهید و در صورت عدم همکاری او حتما از گردنبند الیزابت استفاده نمایید.

محدود کردن فعالیت حرکتی حیوان از جمله ممانعت از دویدن, پریدن و شنا کردن طی 7 روز پس از جراحی مفید خواهد بود.

در صورت بروز هر گونه مورد یا علائم غیر طبیعی حتما با بیمارستان دامپزشکی مرکزی تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم انجام پذیرد.

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: